2013-01-17

somakurs

Hej ! 
I morse gick jag upp kl 03:25 bilen rullade mot sveg 04:00 då mitt flyg till stockholm skulle gå 06:00 . Äntligen var det dags för Soma utbildning ! 

Det är en galet rolig träningsform med pampig musik till, man tränar hela kroppen i olika övningar och får bla.   rörelse, styrka,  kondition, smidighet och balans . Soma betyder just kropp på grekiska och det soma står för är väl eg : vad är en vältränad kropp? är det en kropp med 6-pack på magen som är begränsad i sitt rörelsemönster eller är det en kropp som kan röra sig obehindrat i flera olika rörelsemönster och känna sig stark och uthållig! 
jag röstar för det sista ;)  

I vilket fall nu ligger jag och slapar på hotellet , det ligger verkligen vägg i vägg med där utbildningen är vilket är skönt för så slipper jag stressa i morrn bitti ! kl 09:00 sharp startar vi igen åhh ska bli så kul , känner att jag kommer ha träningsverk i morrn. Rent konditionsmässigt klararade jag mig fint i dag men det beror på alla afropass som jag haft - man får grymt bra kondis av den klassen :=) haha och speciellt om man ska pratar och instruerar samtidigt !! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar