2012-11-10

Hej !! Imorse lämnade vi malapascua 08:00 då var det 30 grader och helt vindstilla , vi trodde att det skulle fläkta lite ute på havet men inte då !! När vi kom till Maya ( fastlandet) tog vi en taxi en van kostade 400 php för 2 och taxin kostade 1500php motsvarande svenska är 255:- för taxin det som var bra med taxi var att den körde oss direkt till hamnen där färjorna utgår till bohol . Innan vi lämnade malapascua åt vi ingen frulle utan vi tänkte köpa en macka efter vägen .... Men fan alltså allt var stängt efter 2,5 h kom vi i alla fall till ngt ställe där man kunde köpa lunch , hmm jag brukar inte gnälla på mat men det vi fick var sådär alltså . I mina mini vårrullar kröp det myror så den fick jag byta , grytan vi åt tog jag 3 tugor av livrädd för att bli sjuk så det fick helt enkelt bli lite ris med soya ! Det roliga var att på detta ställe hade de ett bageri som hette Hillside !!!! Kalle köpte ett kakpaket åt mig med Hillside logga på ;) nu sitter vi i alla fall på speed färjan ut till bohol , båten visar con air och de har wifi ombord !!! Kl är nu halv fyra och jag tror att vi är framme om ca 45 min !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar