2012-11-14

Hej !!! Igår tog vi färjan från alona beach (bohol) till cebu city vi var ute i god tid och skulle eg tagit färjan som gick 4:30 men den var inställd så vi fick ta den som gick 4:10 och de hade endast business Class , jag kan säga att det är lätt att bli riktigt dumsnål i ett riktigt billigt land ord pris var alltså ca. 500 php och nu fick vi betala 1020 php haha motsvarande 180:- SEK alltså ! Jaja efter en timmes försening var vi iallafall glada över beslutet att åka en dag tidigare , väl framme i cebu city hade vi bokat ett hotell som låg näta flygplatsen . Så idag kunde vi slappa lite vid poolen innan det var dags att flyga cebu - Hongkong ! Väl framme i Hongkong hade vi 7 h över så vi låste in våra väskor ( 40:- styck ) och tog expresståget ( 100:- tur o retur ) in till Hongkong city . Wow vilken härlig stad vi hamnade i Soho .., så jäkla mysigt massor av restauranger och barer !!! Vi var sugna på sushi så det fick set bli och himmel vad god den var !!! Åhh nästa stad jag ska besöka kommer definitivt bli Hongkong ;) nu sitter vi och väntar på att boarda planet hem ;) ska bli skönt , saknar hundarna och katten jättemycket så morgondagen kommer bli helt underbar när vi får se dom igen !!!!